Blog

5 Tips dan Panduan Menyewa Kereta Sewa di Kuala Lumpur Malaysia

1. Pilih syarikat sewa yang berkualiti dan dipercayai. Sekarang terlalu banyak syarikat sewa tidak berlesen yang memberikan sewa. Lebih teruk lagi, terdapat juga syarikat sewa scammer ataupun invidividu yang cuba membuat scam dengan memberi harga kereta sewa yang terlalu murah. Kalau anda mendapat harga kereta sewa yang terlalu murah, pastikan syarikat tersebut bukan scammer ya!…

Kad Kredit Islamik Malaysia Terbaik 2022 (Oktober)

Setelah anda mencari dan membandingkan kad kredit di ringgitplus dan imoney, adakah anda masih mencari kad yang terbaik untuk anda? Anda jangan risau kerana saya pun merasakan benda yang sama. Setelah lama mencari dan membandingkan antara kredit kad islamik yang ada dipasaran saya akan kongsikan kad kredit islamik yang terbaik dan sesuai dengan perbelanjaan anda.…

Gaji Housemen (Junior Doktor) di UK berbanding di Malaysia 2022 – dengan contoh slip gaji

Untuk graduan perubatan, selama ini kita selalu memikirkan specialty apa yang kita minat dan ingin belajar bukan? Tetapi realiti kehidupan, kita perlu fikir berapa belanja untuk menguruskan kehidupan. Bila kita sudah mula berumahtangga, mempunyai rumah sendiri, sedekah dan belanja kepada ibu bapa dan ahli keluarga lain, baru kita akan sedar pentingnya akan kesihatan kewangan pada…

Apa beza neutrophils, eosinophils, basophils, monocyte, lymphocyte dalam darah

MONOCYTE vs LYMPHOCYTE vs GRANULOCYTE. Tulisan ini bukan rujukan perubatan tetapi hanyalah untuk penulisan bagi kefahaman diri sendiri sahaja. Apabila kita pergi ke klinik, hospital, GP sama ada kerajaan atau swasta, sesetengah doktor akan mengambil darah anda untuk melihat komponen dalam darah bagi membantu doktor membuat keputusan rawatan dan diagnosis yang sesuai untuk pesakit. Apabila…

Harga tile mozek untuk baiki dan renovation lantai dinding rumah 2022

Untuk baiki rumah, ada orang suka pasang tile dekat dinding, ada yang suka cat je dinding. Terpulang taste masing masing. Untuk lantai pula, untuk jimat kos mmg boleh saja kita konkrit kan lantai tu. Kemudian cat epoxy. Tapi kali ni saya nak share berapa harga nak pasang tile dan renovate lantai rumah kita, tak kisah…

UJIAN PCR DAN RTK MURAH DI WANGSA MAJU, SETIAWANGSA 2022

Kalau anda mempunyai contact rapat, gejala atau ingin membuat saringan covid 19 anda boleh lah mendapatkan ujian tersebut di klinik dibawah. Antara klinik yang menawarkan ujian RTK dan PCR murah di kawasan Wangsa Maju, Setiawangsa, Keramat dan Melawati ialah di Klinik Famili Setapak03-4141 9119RTK- RM 65PCR NORMAL 24H – RM195PCR URGENT 8-12H – RM 295Klinik…

HARGA POS BARANG 10 – 20KG SEMENANJUNG MALAYSIA 2022

Terlalu banyak courier yang ada di Malaysia. Kadang kadang kita tidak tahu yang mana satu kita nak gunakan untuk hantar barang. Harini aku gunakan poslaju tapi melalui ejen, sebab kalau nak pergi ke pejabat pos laju ramai orang, kemudian kena beratur. Jadi aku hantar melalui ejen yang terdekat iaitu Fuyoh di Sri Rampai. Kos penghataran…

HARGA DAN KOS RENOVATE ATAU UBAHSUAI BILIK AIR 2021

Antara benda pertama yang kita suka tengok kalau pergi ke hotel hotel mesti tengok bilik air kan? Tidak dapat dinafikan, kalau bilik air hotel tu best, mesti kita pun macam woww, cantiknya. Sebab itulah hotel hotel mewah membelanjakan banyak kos untuk upgrade dan mencantikkan bilik air hotel mereka. Jadi, bagaimana cara untuk kita renovate bilik…

Loading…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.


Follow My Blog

Get new content delivered directly to your inbox.